fredag 2. september 2011

Utsendelse

I dag har me siste undervisningsdag på BiG, før me reiser nordover igjen til Skogn på søndag. Vekene her har vore kjekke og inspirerande, og me ser fram til å koma skikkelig igang med det som skal bli arbeidet vårt dette året.
Sidan dette var siste dagen før våre veier skilles for denne gang, hadde me ei morgonsamling litt utanom det vanlege. Heile skulen var saman på morgonsamling, og vi starta med nokre ord fra Anne Mari (ansvarlig for TT-linja) og et par fellessonga. Etterpå hadde me ei bønnestund der kvar av TT-studentane vart bedt for av to-tre fra hovudkullet. Etterpå sang alle velsignelsen for oss.
Det er godt å ha ein skule og felleskapet her i ryggen når me no skal ut i den store verden, så TAKK til BiG og alle her for denne gang :) Om seks veker er me tilbake igjen, og då blir det spennande å utveksle tankar og nye erfaringar!

Avsluttar med ein av sangane som me sang på morgonsamlinga:


Kallet

Det er navnet ditt jeg roper, vil du følge meg?
Vil du trå i mine fotspor på en ukjent vei?
Vil du kjennes ved mitt navn,
vil du møte sorg og savn,
vil du hvile i min favn, og la meg bli hos deg?

Vil du ta det første skrittet, vil du følge meg?
Vil du gå til mine minste på en ukjent vei?
Vil du tåle onde blikk,
stå igjen når noen gikk?
Du skal gi dem alt du fikk, for jeg vil bli hos deg.

Vil du åpne blinde øyne, vil du følge meg,
se at fanger får sin frihet på en ukjent vei?
Vil du stelle andres sår,
i det skjulte år for år?
Da er lønnen som du får at jeg vil bli hos deg.

Vil du trosse angst og uro, vil du følge meg,
ta imot deg selv med nåde på en ukjent vei,
la de ord som jeg har sagt
folde ut sin skapermakt
tross din tvil og selvforakt? For jeg vil bli hos deg.

Når du kaller, må jeg lytte. Jeg vil følge deg!
Jeg vil vende om og vandre på en ukjent vei.
Dit du går, vil jeg gå med,
Herre, la din vilje skje,
for jeg vet at jeg skal se mitt liv fullendt i deg.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar